I am Juliano. I am writting these words in Colombia.
I like very much little planes but I think your ULM have too low MTOW.
Let's hope you'll be able to fly them as ELA or LSA as to go further with more fuel.

Hello JulianoJuliano a écrit :Hi all !
I am Juliano. I am writting these words in Colombia.
I like very much little planes but I think your ULM have too low MTOW.
Let's hope you'll be able to fly them as ELA or LSA as to go further with more fuel.
La catégorie LSA ou ELA n'existant pas (c'est juste une tolérance "d'usage" des machines rien de plus) ces appareils sont considérés comme avion donc idem niveau heures de vol sur PPL..MYR a écrit :There are some LSA in France. They are flying thanks to a temporary "permit to fly" while waiting for the ELA category.
I believe it is possible to fly any other LSA in Europe if it has got its US LSA certification. I suppose their pilots would need a PPL.
... mais je ne sais pas si les heures effectuées en LSA "permit to fly" comptent pour le maintien de son PPL ...
Quelqu'un le sait-il ?
Est ce qu'il y a des propriétaires de LSA permit to fly dans ce forum ?swiftlightpas a écrit :La catégorie LSA ou ELA n'existant pas (c'est juste une tolérance "d'usage" des machines rien de plus) ces appareils sont considérés comme avion donc idem niveau heures de vol sur PPL..